امروزچهارشنبه, 25 مهر 1397-- Wednesday Oct 17 2018

ساعت 06:26:12

آخرین به روز رسانی : سه شنبه 03:55:07

بررسی علل استعفای دسته‌جمعی مدیران مدارس در خمینی‌‌شهر

بررسی علل استعفای دسته‌جمعی مدیران مدارس در خمینی‌‌شهر

دوشنبه, 29 مرداد 1397 ساعت 06:41 کدخبر :12058

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین سید محمدجواد ابطحی در گفت€Œوگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، درباره استعفای دسته جمعی چند مدیر مدرسه در شهرستان خمینی€Œشهر، اظهار داشت: این مدیران به چند دلیل استعفا داده€Œاند که به این شرح است؛ بحث این است که گفته€Œاند مدیران و معاونان مدارس باید 6 ساعت سر کلاس بروند، با گرفتاری€Œهایی که یک مدیر دارد پیگیری کار مدرسه وقتی برای او نمی€Œگذارد که سر کلاس نیز برود. خیلی از این مدیران 23-24سال است که سر کلاس نرفته€Œاند و تدریس این افراد سبب پایین آمدن کیفیت کار می€Œشود.

وی افزود: دومین علت هم سختی€Œهای کار است، سومین مورد افزایش حقوقی است که از طریق پلکانی باید اجرا می€Œشد اما اجرا نشده €Œاست، چهارم دلیل نیز اینکه حق مدیریت دبستان که 24 ساعت در هفته است با حق مدیریت هنرستان که 40 ساعت در هفته کار می€Œکند برابر است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعفای این مدیران هنوز پذیرفته نشده€Œ است، گفت: رئیس اداره آموزش و پرورش خمینی€Œشهر به من گفت برای اینکه استعفای این افراد محقق شود باید تک تک استعفا دهند. استعفای دسته جمعی را نمی€Œتوانیم بپذیریم واگر خواهان استعفا هستند باید به طور انفرادی استعفا دهند.

وی در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: وزرات آموزش و پرورش یک سری مشکلاتی دارد که معتقدم هرکس وزیر شود نمی€Œتواند این مشکلات را حل کند. تصور ما این بود که بطحایی به خاطر ارتباطی که با آقای نوبخت دارد بتواند این مشکلات مالی را با رایزنی و لابی€Œگری حل کند، بالاخره فعالیت کردند اما آن€Œطور که باید و شاید، این اتفاق صورت نگرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارتخانه آموزش و پرورش از یک ضعف ساختاری رنج می€Œبرد. اعم از ساماندهی نیروها و بودجه€Œهای سنواتی که سازمان برنامه و بودجه آن را در ردیف سیزدهم وزارتخانه€Œها می€Œچیند، یعنی وزارتخانه های دیگر در لایحه بودجه بر این وزارتخانه اولویت دارند. بحث دیگر اجرای سند تحول آموزش و پرورش، بحث عوض شدن کتب درسی و شیوه€Œهای آزمون€Œهای توصیفی است.

وی تأکید کرد: قانون حذف کنکور را در سال97 داشته€Œیم ولی به جهت نبودن زیرساخت€Œهای لازم در آموزش و پرورش هنوز اجرایی نشده است، همچنین اجرای خزنده سند 2030 در بعضی مدارس آموزش و پرورش و بعضی انتصاب€Œها در وزارتخانه آموزش و پرورش از جمله مشکلات دیگر است، اینها مواردی است که به دنبال آن، بعضی از همکاران نماینده ما خواستار توضیح از وزیر آموزش و پرورش شدند.