امروزجمعه, 08 ارديبهشت 1396-- Friday Apr 28 2017

ساعت 00:44:07

آخرین به روز رسانی : پنج شنبه 11:14:03

بین افطار و سحر، 10 تا 12 ليوان آب بنوشيد

سه شنبه, 11 مرداد 1390 ساعت 12:25 کدخبر :2030
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده : ایسنا

عضو مرکز تحقيقات بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: نوشيدن مايعات فراوان و مصرف انواع ميوه در وعده سحر بهترين راهکار براي پيشگيري از تشنگي در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ايسنا  و به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، دکتر مجيد غيور مبرهن با اشاره به طولاني بودن ساعات روزه داري در فصل تابستان و فاصله 15 تا 16 ساعتي ميان سحر و افطار، اظهار داشت: نوشيدن مايعات فراوان و مصرف غذاهاي مقوي و ميوه در وعده سحر مي‌تواند انرژي مورد نياز براي فعاليت روزانه را تامين و عوارض ناشي از کمبود مواد غذايي و مايعات را کاهش دهد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ادامه داد: براي اينکه در طول روز، بدن با مشکل کمبود آب مواجه نشود، در فاصله افطار تا سحر، نوشيدن 10 تا 12 ليوان آب ضروري است زيرا تنها آب است که مي‌تواند نياز بدن را تامين کند.

استاديار گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشکي مشهد اضافه كرد: ساير نوشيدني‌ها از جمله چاي، قهوه و نوشابه نه تنها به رفع تشنگي کمک نمي‌کند بلکه سبب دفع آن از بدن نيز مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در زمان افطار نيز با توجه به اين‌که روزه‌داران ساعات طولاني گرسنه و تشنه‌اند، توصيه مي‌شود با يک نوشيدني ولرم همچون شير و قندهاي طبيعي از جمله عسل و خرما روزه خود را افطار کنند.

وي با اشاره به اين‌که استفاده از غذاهاي سبک از جمله نان و پنير و سبزي و سوپ بهترين نوع تغذيه براي وعده افطار به شمار مي‌رود، بيان كرد: روزه‌داران مي‌توانند پس از يک تا دو ساعت از زمان افطار شام (شبيه وعده غذايي ناهار) ميل کنند.

غيور مبرهن با بيان اين‌که برخي روزه‌داران در زمان افطار از نوشيدني‌هاي بسيار سرد همچون نوشابه براي رفع عطش استفاده مي‌کنند، عنوان كرد: اين امر نه تنها موجب رفع عطش تشنگي نمي‌شود بلکه در بلندمدت مشکلات دستگاه گوارش را نيز به همراه دارد.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید