امروزسه شنبه, 05 ارديبهشت 1396-- Tuesday Apr 25 2017

ساعت 00:51:33

آخرین به روز رسانی : دو شنبه 12:34:01

سازمان رفاهی تفریحی و کمیته فرهنگ شهروندی

سازمان رفاهی تفریحی و کمیته فرهنگ شهروندی

دوشنبه, 06 آبان 1392 ساعت 12:56 کدخبر :6185
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
بی تردید یکی از وظایف اصلی سازمان رفاهی تفریحی در هر شهری پرداختن به فرهنگ شهروندی و نهادینه نمودن آن در جامعه است.

امری که می تواند تاثیر فراوانی بر افزایش رفتارهای صحیح شهروندان داشته باشد. کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان با چهار سال سابقه فعالیت به عنوان یکی از موفق ترین این کمیته ها در کشور شناخته شده است و گام های عملی زیادی در این مسیر برداشته است. بر همین اساس و جهت آشنایی بیشتر با این فعالیت ها به برنامه های اعلامی این کمیته در سال جاری اشاره می کنیم.

۲۵ گام جهت ارتقاي فرهنگ شهروندي
دبير كميته فرهنگ شهروندي اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۲ كميته فرهنگ شهروندي خواهد كوشيد مهمترين مسائل ارائه شده در سال هاي گذشته را جمع بندي نموده و در مجموع، ۲۵ گام يا راهكار اصولي را جهت ارتقاي فرهنگ شهروندي و حركت به سوي شهر زيباي خدا، به شهروندان معرفي نمايد.
وی پنج محور "محيط زيست و فضاي سبز"، "نظافت شهري"، "ترافيك و عبور و مرور"، "رعايت ايمني" و "اخلاق شهروندي" را سرفصل هاي اصلي تبليغات شهروندي در سال جاري ذكر نمود و تصريح كرد: در هريك از اين سرفصل ها به مدت ۲ ماه و طي ۴ دوره ۱۵ روزه با شهروندان سخن خواهيم گفت.
بقايي خاطرنشان كرد: در هر دوره ۲ ماهه، ابتدا به تبيين موضوع و بيان اهميت آن پرداخته و سپس آمارهاي درخور توجهي از شرايط موجود ارائه خواهد شد تا حس مسئوليت و مشاركت شهروندان جهت تغيير شرايط موجود و رسيدن به وضعيت مطلوب تر برانگيخته شود.
دبيركميته فرهنگ شهروندي ادامه داد: پس از اين مرحله، شرايط مطلوب و ايده آل به صورت ملموس براي شهروندان ترسيم شده و ۵ گام مهم و راهكار اساسي جهت دست يابي به شرايط مورد نظر ارائه خواهد شد، از اين رو شهروندان اصفهاني طي سال ۱۳۹۲ در مجموع ۲۵ گام شهروندي را در ۵ محور مهم شهري خواهند آموخت.
بقايي با تاكيد بر اينكه در تبليغات شهروندي ارديبهشت ماه، تلاش شده است كليت طرح و محورها و گام هاي مورد نظر به شهروندان معرفي شود، يادآور شد: در هر مرحله از اجراي اين طرح يك ساله، نظرسنجي هاي دقيق و مستمر صورت گرفته
و نظرات شهروندان و ديدگاه هاي كارشناسان جهت بهبود اجراي طرح به كار گرفته خواهد شد.

300 نفر ساعت کار کارشناسی  
مدير فرهنگي هنري و تفريحي شهرداري اصفهان با بيان اينكه براي ارائه هر دوره تبليغات شهري قريب به ۳۰۰ نفر ساعت كار كارشناسي صورت مي پذيرد، گفت: در حال حاضر يك تيم ۱۵ نفره شامل كارشناسان علوم اجتماعي، روانشناسي و...، هنرمندان و طراحان، نويسندگان و اهل قلم، چهره هاي فرهنگي و موثرين شهر و اعضاي دبيرخانه به مدت ۱۰ ساعت در هفته در اتاق هاي فكر شركت و به ايده پردازي و ارائه روش هاي خلاقانه جهت اجراي موثر تبليغات شهروندي مشغول هستند.
بقايي استفاده از طرح هاي نو، ايجاد برش هاي خاص در بنر، افزودن المان هاي حجمي و استفاده از طرح هاي انتظاري را از جمله ويژگي هاي تبليغات شهروندي شهر اصفهان ذكر نمود و تاكيد كرد: استفاده از اين عناصر جذاب موجب شده است دانش گرافيكي و سطح سليقه شهروندان اصفهاني نسبت به ساير شهرهاي كشور در مرتبه بالاتري قرار گرفته و از تبليغات شهري انتظار بيشتري داشته باشند.
وي يادآور شد: همزمان با اجراي تبليغات شهري، مجموعه اي از ابزارهاي آموزشي اعم از كتاب، بروشور، نرم افزار و به ويژه كليپ هاي كوتاه اثرگذار توليد و در ميان شهروندان توزيع خواهد شد تا به تعميق و تثبيت گام هاي ارائه شده در تبليغات شهري، پرداخته شود.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید