امروزجمعه, 02 تير 1396-- Friday Jun 23 2017

ساعت 09:48:36

آخرین به روز رسانی : پنج شنبه 02:39:19

همه ابهامات سفر آقای وزیر

جمعه, 20 مرداد 1391 ساعت 20:58 کدخبر :4386
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده : روح الله حاجی حیدری
در حالی وزیر راه و شهرسازی پاي "بیمارستان منظریه" و "جاده کمربندی" آمد که شاید حالا دیگر بتوان این دو پروژه را از "عجایب خمینی شهر" ·نامید شاید هم از ویژگیهای خمینی شهر است که بارها و بارها "وزیر" و "معاون وزیر" و "استاندار" و ... را تا پروژه می کشاند و انگار قصد ندارد حالا حالاها ساخته شود.

به قول صالحی فرماندار سابق "نظیر جاده کمربندی و بیمارستان منظریه همه جای ایران انجام می شود ولی نمی دانم چرا این موضوع در خمینی شهر که اتفاق می افتد این همه چالش و مصوبه و جلسه می خواهد و آخرش هم آن چیزی که باید نمی شود."

جلسه؛ داخل ماشین وزیر

"نیکزاد" که از استیضاح مجلس جان سالم به در برده بود پس از یک تاخیر دو هفته ای عازم خمینی شهر شد تا برای چهار مشکل اصلی خمینی شهر چاره ای بیندیشد؛ "بیمارستان منظریه"، "مسکن مهر"، "جاده کمربندی" و "مطالبات میلیاردی شهرداری از اداره کل راه و شهرسازی" این دومین سفر نیکزاد طی دو سال اخیر به خمینی شهر است، در سفر قبلی، وزیر آنقدر عجله داشت که مسئولان شهر مجبور شدند داخل ماشین نیکزاد بنشینند و در راه خمینی شهر به شاهین شهر با او جلسه بگذارند این بار اما محسن صرامی نماینده ترجیح داد تا شتابزدگی وزیر را اینگونه چاره کند؛ "آقای وزیر! دیر آمدن و زود رفتن شما جایز نیست، لطفا بنشینید."

وزیر نشست تا به صحبت پیمانکار بیمارستان منظریه گوش دهد. پیمانکار هم ترجیح داد پیشرفت بیمارستان را 70 درصد اعلام کند و 15 درصد بر رقم اعلام شده ماه گذشته بکشد و کسی هم اعتراض نکرد که مگر علیزاده معاون وزیر در سفر ماه گذشته اش پیشرفت بیمارستان را 55 درصد اعلام نکرده بود؟

عشایری چه گفت؟

"تصادفات اخیر جاده آزادگان" وزیر را بر آن داشت تا تصمیمی جدی برای تکمیل "جاده کمربندی" بگیرد. جاده ای 33 کیلومتری که تاکنون برای آن "8 میلیارد تومان" هزینه گردیده و 30 کیلومتر آن آماده آسفالت است. "محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان" اما می گوید "13 میلیارد تومان" برای تکمیل این جاده نیاز است رقمی که احتمال تکمیل این جاده را در ماههای آخر دولت دهم کاهش داده و احتمالا این پروژه  -که طبق مصوبه ریاست جمهوری قرار بود تا بهمن 1388 افتتاح شود- به دولت "یازدهم" سپرده خواهد شد. از عجايب جاده کمربندی همين بس كه عشایری مدیر کل وقت راه مرداد 90 در مصاحبه با فرصت خبر از "تکمیل یک ماهه" این پروژه بعد از توافق با سپاه می دهد توافقی که 8 ماه از انجام آن می گذرد!

وزیر اما تنها يك كار كرد، حسابدارش را فراخواند و قول 7 میلیارد تومان برای این پروژه داد، شاید هم برای تکمیل "زیرگذر پادگان موذنی" که اینک بخشی از جاده کمربندی شده و هزینه آن بر دوش این جاده سنگینی می کند. وزیر اما یادش نمانده بود در سفر قبلی اش قول یک میلیارد و 200 میلیون بابت طلب شهرداری را داده بود وعده ای که تنها 400 میلیون آن محقق شد.

رؤسای ادارات همه خودی بودند اما شهردار و شورا غریبه

محسن صرامی که در دوماه نمایندگیش اولین "میزبانی وزیر" را تجربه می کرد بزرگترین درخواست شهرداری و شورا یعنی "مطالبات میلیاردی" از راه و شهرسازی را به جلسه وزیر آورد تا شاید این مطالبات بعد از 12 سال به نتیجه برسد. نیکزاد اما ترجیح داد از مدیرکلش در این باره سوال کند و محمودزاده با اشاره به توافق نامه ای که در سال 79 در ازای خدمات به شهرک منظریه با شهرداری خمینی شهر امضا کرده اند اینگونه پاسخ داد: شهرداری تاکنون به صورت قاطع وارد عمل نشده است. وی البته ابراز آمادگی کرد که در جلسه ای مشترک با حضور مسوولین استان به جمع بندی این موضوع رسیده و مراتب را به وزیر اعلام کنند.

در این جلسه از شهرداری و شورا کسی دعوت نشده بود تا درباره "توافق سال 79" و "داستان غم انگیز آن" سخن بگوید؛ تا "صهری" رییس شورای شهر خبر آمدن وزیر را از رییس یکی از ادارات بشنود، آن هم زمانی که دیگر مجالی برای حضور در جلسه نداشت. "صهری" اما ترجیح داد از این موضوع "آرام" انتقاد کند چرا که می بیند اگر دوستانه با راه و شهرسازی به نتیجه نرسند باید ساکنین منظریه حداقل دو سه سال دیگر در کوچه های خاکی به انتظار بنشینند تا "دولت بعد" و "شورای بعد" سیکلهای طی شده را سه باره طی کنند.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید