امروزشنبه, 13 آذر 1395-- Saturday Dec 03 2016

ساعت 13:44:11

آخرین به روز رسانی : شنبه 13:24:12

توزیع گوشت10هزار تومانی و مرغ 4400 تومانی از امروز

شنبه, 19 اسفند 1391 ساعت 08:49 کدخبر :5339
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی با بیان اینکه از 19 اسفند ماه توزیع گوشت 10500 تومانی و مرغ 4400 تومانی توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف آغاز می‌شود اعلام کرد:

البته این قیمت‌ها تحویلی بوده و برای فروش آنها از 4 تا 10 درصد بستگی به هزینه‌ها در هر استان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش بولتن نیوز ، مهر نوشت: علی پور کاوه با بیان اینکه از شنبه 19 اسفند اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف، توزیع گسترده گوشت، مرغ، برنج و میوه در 31 استان کشور را آغاز می‌کنند، گفت: در ایام پایانی سال تقاضا برای کالاهای اساسی معمولا افزایش می‌یابد به همین علت برای پاسخگویی به این تقاضا در ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت شد، از شنبه 19 اسفند ماه اسفند کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی تصریح کرد: مقرر شده است، اتحادیه‌های سراسری کارکنان دولت، اتحادیه سراسری فرهنگیان، اتحادیه کارگران برای اعضای تحت پوششان 4 کیلو گوشت قرمز منجمد برمبنای هر کیلو 10 هزار و 500 تومان، گوشت مرغ با قیمت 4 هزارو 400 تومان تحویل بگیرند.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: همچنین برای هر کدام از این اتحادیه‌ها، برنج هندی با قیمت 3 هزارو 600 تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تصمیم ویژه دیگری هم در ستاد تنظیم بازار گرفته شد که در هفته بعد بطور گسترده انواع برنج وارداتی در نمایشگاه‌ها، شبکه‌های صنفی منتخب استانی و سایر شبکه‌هایی که سازمان صنعت، معدن وتجارت تدارک ببینند، عرضه شود.

قیمت انواع برنج خارجی

وی، افزود: برنج آرژانتینی برمبنای کیلویی 2 هزار تومان به اندازه تقاضای کشور در 31 استان کشور توزیع می شود، همچنین برنج آپاچی برمبنای هر کیلو 2 هزارو 50 تومان، برنج تایلندی هر کیلو یکهزار و 330 تومان در سراسرعرضه می‌شود.

پور کاوه خاطرنشان کرد: البته این قیمت‌ها تحویلی بوده و برای فروش آنها از 4 تا 10 درصد بستگی به هزینه‌ها در هر استان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این قیمت‌ها نسبت به بازار آزاد تفاوت قابل توجهی دارد که سعی شده است در شبکه مصرف تعاونی که قابل کنترل بوده توزیع شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی گفت: اعداد و ارقام موجودی کالا و روند عرضه کالا به شبکه‌های توزیع در اسفند امسال بیش از مدت مشابه سنوات قبل می‌باشد از این رو جای هیچگونه نگرانی از بابت کمبود کالا نیست.

پور کاوه در ادامه تاکید کرد: خواهشی که از مردم می‌شود این است که با برنامه‌ریزی ازپیش تعیین شده براساس تقاضاهایشان کالاهای اساسی را تامین نمایند تا زمینه سودجویی برای افراد خاص فراهم نشود.

جزئیات ذخیره سازی میوه و مرکبات

وی تاکید کرد: در مورد میوه و مرکبات بیش از 100 هزارتن سیب و پرتقال تدارک دیده شده و تا امروز بیش از 60 درصد این مرکبات به استان‌ها حمل شده و در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها ذخیره سازی می‌شود و برنامه توزیع آن حسب شرایط هر استان می‌باشد.

پورکاوه همچنین در خصوص چگونگی تشکلیل ستاد تنظیم بازارنوروزی گفت: بلافاصله پس از دستور رییس جمهور برای روان سازی امور و استفاده هر چه بیشتر از توان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و دستگاه‌های مرتبط این ستاد تشکیل شد.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن و تجارت تبیین کرد: این ستاد متشکل از 15 دستگاه اجرایی اعم از متولیان حمل و نقل، مجامع و اتحادیه‌ها، انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و سایر دستگاه‌هایی که در زمینه تامین، توزیع و حمل کالا و هم عرضه کالا موثر هستند تشکیل و روزانه با یکدیگر هماهنگی داشته و جلسات مستمری دارند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار نوروزی استانی هر روز و مستمر با حضور استاندار تشکیل شده واین ستاد تا پایان فروردین سال 92 فعال است.

مفتح رئیس ستاد نوروزی تنظیم بازار شد

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی "محمد صادق مفتح" قائم مقام اجرایی وزارتخانه را به سمت رییس ستاد نوروزی تنظیم بازار منصوب کرد.

در این حکم آورده است: مقتضی است که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز همراه با معاونان، مدیران، کارشناسان و همکاران وزارتخانه و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تامین و توزیع کالا، بازرسی و نظارت، پایش مستمر عرضه و تقاضا، رسیدگی به شکایت و نیز اطلاع رسانی موثر در جهت جلوگیری از هرگونه کمبود منابع و ممانعت از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها اتخاذ شود.

ستاد نوروزی تنظیم بازار از طریق هماهنگی، پاسخگویی، تعامل و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مرتبط با فضای تنظیم بازار نوروزی، شامل جامعه اصناف و شورای اصناف، مجامع و انجمن‌‌های تولیدی، توزیعی، تعاونی‌های کارگری، کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و فعالان اقتصادی گمرکات و بازارچه‌های مرزی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، صداوسیما، رسانه‌ها، اصحاب جراید و ائمه محترم جمعه و جماعات، سازمان تعزیرات حکومتی، مسئولان حمل ونقل درون شهری و برون شهری، نیروی انتظامی و مجموعه اماکن وابسته، نیروهای بسیج مردمی و ناظرین افتخاری، شهرداری ها، شورای شهر، میادین میوه و تره بار، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سایر دستگاه‌های ذیربط زمینه لازم برای خدمتگزاری به مردم شریف و تامین معیشت آنان را بیش از بیش فراهم کند.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید