امروزيكشنبه, 21 آذر 1395-- Sunday Dec 11 2016

ساعت 09:54:41

آخرین به روز رسانی : یک شنبه 09:25:03

در طول دوره‌ي بهره‌برداري آزمايشي از خطوط اتوبوس تندرو؛

رايگان سوار BRT شويد

دوشنبه, 28 شهریور 1390 ساعت 08:25 کدخبر :2485
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده : ایمنا

خبرگزاري ايمنا: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اعلام خبر بهره برداري آزمايشي از خط يك BRT در چند روز آينده، گفت: در طول بهره برداي آزمايشي اين خط شهروندان هيچ گونه هزينه اي پرداخت نخواهند كرد.

به گزارش ايمنا و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك
” سياست حوزه حمل و نقل و ترافيك در مباحث ترافيكي شهر، توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان اولويت و ارتقاء كيفيت خدمات اين بخش است “
شهرداري اصفهان، مصطفي نوريان با اشاره به لزوم ارتقاء جايگاه حمل و نقل عمومي اصفهان به عنوان بستر احترام به شهروندان، اظهار داشت: سياست حوزه حمل و نقل و ترافيك در مباحث ترافيكي شهر، توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان اولويت و ارتقاء كيفيت خدمات اين بخش است كه مفهوم بنيادي آن احترام به جايگاه شهروند به عنوان راس هرم حمل و نقل و ترافيك است، بر اين اساس ضمن پوزش به لحاظ تاخير چند روزه در بهره برداري خط يك BRT به اطلاع شهروندان مي رساند تا پايان دوره‌ي آزمايشي هيچ گونه هزينه اي بابت كرايه از شهروندان اخذ نمي شود.
وي از جمله مشكلات مربوط
” با راه اندازي خطوط اتوبوس تندرو يقينا شهروندان اصفهاني شاهد خدمات نوين و كارآمد سامانه حمل و نقل عمومي خواهند بود “
به احداث خطوط BRT شهر اصفهان را عدم اطلاع شهروندان از ويژگي هاي اين خطوط عنوان و اذعان كرد: با راه اندازي خطوط اتوبوس تندرو به طورحتم شهروندان اصفهاني شاهد خدمات نوين و كارآمد سامانه حمل و نقل عمومي خواهند بود.
معاون حمل و نقل و ترافيك با اشاره به دلايل اجراي پروژه‌ي BRT در مسير رينگ دوم، تصریح کرد: اين مسير از جمله خيابان هاي پر تراكم شهر اصفهان است كه به لحاظ حجم بالاي مسافر بيشترين تعداد اتوبوس را به خود اختصاص و به علت اصطكاك ترافيك وسايل نقليه شخصي و اتوبوس هاي شركت واحد علاوه بر افزايش ميزان
” با پیش بینی های انجام شده این خط می تواند تا ۲۵هزار مسافر در ساعت را سرویس دهي نماید “
ترافيك و تاخير اين خيابان موجب افزايش زمان سفر حمل و نقل عمومي و بالطبع نارضايتي شهروندان بود كه با راه اندازي خطوط BRT و حذف ديگر خطوط اتوبوس اين مشكلات كاهش خواهد يافت.
نوريان از جمله ويژگي هاي BRT را افزايش ۵۰ درصدي سرعت ناوگان اتوبوسراني و كاهش ۸۰ درصدي زمان انتظار مسافر در ايستگاه عنوان و خاطرنشان كرد: با توجه به امكان افزايش ۴ برابري حجم مسافر خطوط BRT، اين خط به سهولت تمامي
” با توجه به توسعه شهر و افزایش حجم خودروهای شخصی به علت ورود سالیانه ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو به شهر راهکار افزایش تسهیلات حمل و نقل عمومی منطقی ترین گزینه مدیریت ترافیک شهر اصفهان است “
مسافران ورودي به اصفهان و بالعكس و همچنين شهروندان جنوب غرب اصفهان را پوشش مي دهد.
وي با اشاره به کارایی و عملکرد خطوط BRT در عرصه حمل و نقل عمومی اظهارداشت: در سال ۲۰۰۱ این سامانه به عنوان کارآمدترین و موثرترین سامانه حمل و نقل عمومی شناخته شده که با پیش بینی های انجام شده این خط می تواند تا ۲۵هزار مسافر در ساعت را سرویس دهي نماید.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اضافه کرد: با توجه به توسعه شهر و افزایش حجم خودروهای شخصی به علت ورود سالیانه ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو به شهر راهکار افزایش تسهیلات حمل ونقل عمومی و محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی و تک سرنشین منطقی ترین گزینه مدیریت ترافیک شهر اصفهان است.
نوریان در پایان با اشاره به آغاز مهرماه و افزایش حجم سفرهای شهری و تردد دانش آموزان توصیه کرد:رانندگان وسایل نقلیه با رعایت قوانین و سرعت مجاز ایمنی دانش آموزان را فراهم کنند تا خانواده ها در سفرهای شهری فرزاندانشان آسوده خاطر باشند. /12

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید