امروزجمعه, 19 آذر 1395-- Friday Dec 09 2016

ساعت 13:31:32

آخرین به روز رسانی : پنج شنبه 09:55:11

امام جمعه خمینی شهر:

می خواهند به مردم بفهمانند قیامتی که شیعیان می گویند، دروغ است

شنبه, 02 دی 1391 ساعت 08:24 کدخبر :4811
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
نماز جمعه این هفته خمینی شه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه به بیان روایتی از پیامبر اعظم(ص) پرداخت و گفت: آمدن امام زمان(عج) آنقدر قطعی است که تا او ظهور و قیام نکند و عدالت در دنیا حاکم نگردد قیامت نخواهد شد حتی اگر یک روز به قیامت باقی مانده باشد، خداوند آن یک روز را آنقدر طولانی می کند تا مردم ظهور و عدالت مهدی(عج) را ببینند. لذا این شایعات مبنایی ندارد و خرافاتی بیش نیست و ناشی از جهل است. جهل در دنیای علم امروز تعجب دارد. چقدر این انسان ها که معمولا مادّیون و غیرمسلمانند، نفهم و نادانند. یکی از دلایل این کارهای خرافی این است که به مردم بفهمانند این حرف ها که آخر دنیا می شود، دروغ است و ظهور امام زمان(عج) و قیامت هم که شیعیان می گویند، دروغ است.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین امام جمعه خمینی شهر در خطبه‌های این هفته از زمستان به بهار عبادت تعبیر کرد و گفت: طبق روایات زمستان بهار عبادت مسلمانان است. شب های طولانی آن برای عبادت و نماز و روزهای کوتاه آن برای روزه گرفتن مناسب است. گذشته از ادا و اطوارهای شب یلدا که متاسفانه صدا و سیما هم خیلی این قضیه را تبلیغ می کند و استفاده های مطلوب از آن نمی شود؛ نشانه فرد مؤمن این است که از فرصت فصل زمستان استفاده خوب ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حادثه نهم دی گفت: پس از آنکه آن هتاکی و نانجیبی و بی حرمتی نسبت به امام حسین(ع) اتفاق افتاد، مردم نتوانستند این هتّاکی را بپذیرند و نهم دی به خاطر حمایت از رهبری، ولایت، انقلاب، اصول قانون اساسی به خیابان ها آمدند و فتنه گران و حامیانشان و سکوت کنندگان را روسیاه نمودند. با حماسه ملت ما در این روز عزت ایران به رخ جهانیان کشیده شد. در این روزها روحانیون مساجد برنامه داشته باشند و مسائل را بگویند که اگر به مردم نگویید، گناه کرده اید. باید جوانان و زنان و مردان بدانند این کشور داشت چه می شد و مخالفان چه کسانی اند؟

حاج آقا رحیمی در ادامه درس های عاشورا گفت: مساله لزوم جهاد و قیام دومین درسی است که از نهضت امام حسین(ع) باید بیاموزیم. از صدر اسلام تاکنون گروهی به نام "قاعدین" بودند که با جهاد و قیام مخالف بودند و در خانه می نشستند. در زمان نبی اکرم(ص) وقتی امر به جهاد می شد عده ای بهانه تراشی می کردند که حالا هوا گرم است و زن و فرزند یا ناامن بودن خانه هایشان را بهانه می کردند یا بهانه های دیگر که قرآن به آن ها اشاره کرده است. قبل از انقلاب اسلامی نیز این گروه بودند و مبارزین را مذمّت می کردند و شایعه پخش می کردند که حالا وقت قیام نیست. امام راحل(ره) نیز در برابر اینان موضع گرفت و ایستاد. در زمان جنگ هم بودند عده ای که برخلاف نظر امام (ره) بهانه تراشی می کردند و موضع می گرفتند. تعجب ندارد؛ این ها همیشه بوده اند و حالا هم هستند و در مقابل مقام معظم رهبری موضع می گیرند.

وی یکی از نشانه های مؤمن را "هجرت" و دیگری را "جهاد" دانست و گفت: در قرآن می خوانیم "آمَنوا وَ هاجَرو وَ جاهَدو"یعنی مؤمن شدند و هجرت کردند و جهاد نمودند. لذا گلایه وجود دارد از برخی که در حوزه های قم به کار خود مشغولند و مردم را به حال خود رها کرده اند. باید هجرت کرد، حرکت کرد، باید جهاد کرد. اگر انسان هجرت کرد، مؤمن است، اگر جهاد کرد، مؤمن است. اگر حاضر شد خانه و زندگی را به خاطر خدا رها کند و برود جنگ و جهاد، مؤمن است.

خطیب جمعه خمینی شهر لباسُ التّقوی را جهاد دانست و گفت: در آیه 26 سوره اعراف خداوند لباس تقوا را از همه لباس ها بهتر معرفی می کند و امام علی(ع) در حدیثی جهاد را همان لباسُ التقوی می داند یعنی کسی باتقواست و لباس تقوا را پوشیده است که اهل جهاد و مبارزه باشد نه اهل سکوت و قعود. باید آنان که اهل قعودند بشناسیم، کسانی که جنگ، دفاع از کشور و شهادت را زیر سؤال می برند همانگونه که الان هست.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه تاکید کرد: هر که در برابر یزید و امثال او در هر زمانی سکوت کند، خدا او را با همان یزید محشور می کند. در هر زمانی باید در مقابل یزید ایستاد، باید جهاد کرد؛ روزی جهاد با سلاح و شمشیر و تفنگ است و روزی جهاد با قلم و زبان است. وظیفه همه محبّان حسین(ع) واجب است که در مقابل انواع دشمنی ها و جنگ ها با قلم، با زبان، با تشکیل جلسه، با دعوت از سخنران، با خرج کردن پول در کار فرهنگی و....جهاد کنند.

مطالب مرتبط:

نظرات  

 
#1 +1 منتظر پاسخ 03 دی 1391 ساعت 14:00
طبق روایت امام جمعه که از پیامبر ص نقل کرده اند اگر قیامت بپا نشود تا امام عصر عج ظهور کند یک سوال پیش می اید که این روایت و این عقیده با معاد که طبق قرآن و روایات تاریخ آن مشخص نیست و معلوم نیست که یکساعت دیگر باشد یا حتی کمتر منافات دارد .چون طبق این روایت قبل از قیامت باید دولت مهدی برپا شود پس قبل از ظهور قیامتی نخواهد بود پس ما باید مطمئن باشیم که تا قبل از ظهور قیامتی رخ نخواهد داد ابتدا ظهور و بعد معاد . دولت مهدی به روایتی چند سال به طول می انجامد پس با استناد به روایت ذکر شده از پیامبر معاد تا چند سال دیگر رخ نخواهد داد و این با آیات قرآن در تضاد است که میفرماید تاریخ قیامت فقط در نزد خداست .( در یک جمله طبق نظر شیعه معاد بعد از ظهور است پس قیامتی فعلا رخ نخواهد داد ) لطفا اهل فن یا امام جمعه محترم پاسخ دهند و من را از این شک و تردید بدون تعصب رها سازند من مخالف مهدویت نیستم اما این تضاد برای سوال انگیز است . از فرصت میخواهم به منظور اطلاع رسانی شفاف این نظر را روی سایت گذاشته تا پاسخ داده شود و یا سایت و کتابی به این منظور به من معرفی شود .با تشکر . یا صاحب الزمان ادرکنی
نقل قول
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید