امروزچهارشنبه, 17 آذر 1395-- Wednesday Dec 07 2016

ساعت 20:18:36

آخرین به روز رسانی : جهار شنبه 07:56:45

تاریخچه جاده کمربندی خمینی شهر

تاریخچه جاده کمربندی خمینی شهر

دوشنبه, 02 بهمن 1391 ساعت 13:21 کدخبر :5131
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
1- اوایل دهه 60: ایجاد فکر جاده کمربندی و انتخاب مسیر در بالای دست دانشگاه صنعتی و زیر سازی آن.

2- حدود سال 65: مخالفت رییس وقت دانشگاه صنعتی با ادامه جاده کمربندی و تکمیل آن و بی ثمر ماندن تلاش های مسؤولین وقت شهرستان.

3- نیمه دوم دهه 60: تغییر مسیر جاده به وسط پارک جنگلی و تخریب پارک که تا مقابل چشمه حسن و حسین ادامه داشت و ورود جاده به شهر و اتصال آن به جاده انوشیروان (بلوار آزادگان فعلی) و خارج شدن زمین های سمت شمالی جاده از دسترس خمینی شهر.

4- اوایل دهه 70: ساخت پل روگذر و زیرگذر در محل تقاطع جاده با بلوار آزادگان به دنبال سفر رییس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی).

5- دهه هفتاد: دو بانده شدن جاده و تعریض آن.

6- اوایل دهه 80: احداث زیرگذرهای مقابل پارک کوهستانی و ورودی نجف آباد و عدم تاسیس موارد مشابه مقابل چشمه لادر و ورودی خمینی شهر.

7- دهه 80: ادامه تصادف ها و زیان های مالی و جانی فراوان به دلیل نبودن جاده کمربندی مناسب.

8-  7/3/86

مصوب شدن احداث جاده کمربندی جدید تحت عنوان مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و قول افتتاح آن تا بهمن   88

9- بهمن 88: جاده افتتاح نمی شود.

10- اردیبهشت 89: اعلام شد به دلیل ممانعت پادگان شهید موذنی علی رغم آماده بودن 19 کیلومتر از 20 کیلومتر باند اول جاده این پروژه در بهمن 88 افتتاح نشد.

11- 15/2/89 : ابطحی نماینده وقت شهرستان در نطق پیش از دستور اعلام می کند اگر ممانعت عزیزان ما در سپاه صاحب الزمان نبود باند اول جاده در 22 بهمن افتتاح می شد.

12- مهر 90: معاون سیاسی امنیتی استانداری اعلام می کند سپاه برای حل مشکل کمربندی اعلام آمادگی کرده است و نماینده شهر قول افتتاح آن را در اولین فرصت می دهد.

13- دی 90: اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استانداری در نماز جمعه اعلام می کند که جاده کمربندی یک گره کور است که مشکل آن حل شده است.

14- دی 90: اعلام می شود که به دستور کتبی مقام معظم رهبری موانع احداث جاده کمربندی خمینی شهر پس از دو سال توقف حل شده است.

15- 11/10/91: افتتاح باند اول (شرقی) جاده کمربندی (تکمیل همان نوزده کیلومتری که در بهمن 88 آماده بود) به دست نیکزاد وزیر راه و شهرسازی.

16- 11/10/91 : قول تکمیل جاده کمربندی در صورت تامین اعتبار 10 میلیاردی تا پایان سال 91 و بررسی احداث پل روگذر به شهرک صنعتی و آرامستان یعنی همان پلی که مسؤولین استانی اظهار داشتند که خود شهرستان باید احداث کند.

17- هم اکنون: زیر گذر ها و روگذر ها و باند غربی و وضعیت تقاطع جاده جدید با جاده قبلی حدفاصل دانشگاه آزاد و چشمه لادر و نیز مسیر های دسترسی به پایانه باربری و دیگر تاسیسات حاشیه جاده ساخته نشده است.

مطالب مرتبط:

نظرات  

 
#1 0 مهمان 22 مهر 1393 ساعت 13:40
و حالا حالا ها این داستان زیبا و شنیدنی ادامه دارد.
نقل قول
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید