امروزدوشنبه, 15 آذر 1395-- Monday Dec 05 2016

ساعت 14:36:14

آخرین به روز رسانی : دو شنبه 12:15:01

به مناسبت روز ارتباطات وروابط عمومی

روابط عمومی ها کجای این دنیا ایستاده اند؟

چهارشنبه, 27 اردیبهشت 1391 ساعت 09:35 کدخبر :4091
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده : ریحانه منصوری

روابط عمومی خوب یعنی چه کسی، چگونه نهادی، با چه وظایف و عملکردی؟

این سوالی است که تاکنون پاسخ های بسیار گرفته و در همین حال هنوز بی پاسخ است.

روابط عمومی در زادگاه خود تعاریف و چارچوب های روشن و مشخصی دارد و با شرایط سیاسی، اجتماعی و تاریخی آن، سازگاری یافته است روابط عمومی در کشور ما قبل از هر چیز باید خود را بشناسد و نقش خویش را دریابد، کارایی و اثربخشی های خود را ارتقا دهد و به عنصری برای شفاف سازی روابط اجتماعی، جلب اعتماد و باور عمومی، درست گویی و درست کاری و روان تر کردن حرکت و چرخش اطلاعات در جامعه تبدیل شودو این رویداد مهم یعنی قرار گرفتن روابط عمومی در مسیر اصلی اتفاق نمی افتد مگر آن که مسوولان روابط عمومی ها رسالت و مسوولیت خویش را دریابند و از سوی دیگر مدیران میانی و بالای سازمان ها و موسسه های مختلف با داشتن درک درست از کارکرد واقعی روابط عمومی چنین فرصت و مجالی را فراهم سازند که البته همه این ها در گرو عدم پنهان کاری و داشتن روابطی صمیمانه با مردم اتفاق خواهد افتاد.

این روز ها به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ما نیز سعی داریم تا پیوند بین رسانه ها و روابط عمومی ها را قوی تر کنیم شاید شفاف سازی، درست گویی و عینیت اخبار و مطالب در نشریه مهمترین موردی باشد که باعث ایجاد اعتماد در بین مردم و خوانندگان رسانه ها می شود اما درج همه این وقایع همیشه صحیح نیست و گاهی منجر به شکل گیری شایعه پراکنی، شکل گیری باورهای غلط، بی اعتمادی و تخریب افکار عمومی جامعه است که منشا آن را می توان عدم ارتباط صحیح و درست روابط عمومی ها با رسانه ها دانست.

به طور کلی دو گونه نگرش در زمینه ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها وجود دارد:

نگرش اول: روابط عمومی ها را در نقطه مقابل رسانه ها می بیند که در این نگرش روابط عمومی سعی دارد تا با حفظ منافع ذی ربط و سرپوش گذاشتن بر ضعف ها، سوء مدیریت ها و پنهان کاری وظایف خود را مشروع جلوه دهد.

نگرش دوم: روابط عمومی و رسانه ها دو حلقه از یک درخت تنومند هستند که با یکدیگر پیوند می خورند و مکمل یکدیگر و بر طرف کننده نیازها و تامین کننده منافع متقابل همند.

گاهی خواندن برخی اخبار در نشریات گره ای از کار مردم باز نمی کند، همین روزهای اخیر بود که درج خبری در سایت خبری شهرمان «فرصت آنلاین» با عنوان "خانه های نیمه ساز غرب پادگان بستری برای فساد" ما را متاثر کرد و شاید همین خبر منجر شد تا به نقش روابط عمومی ها و ارتباطشان با رسانه ها توجه بیشتری بکنیم. در همین راستا از روابط عمومی های سازمان های مختلف شهر اعم از دولتی و خصوصی تقاضا داریم تا به ارتباط خود با رسانه ها توجه بیشتری نشان بدهند به همین منظور «دوهفته نامه فرصت» در نظر دارد تا اخبار شکواییه ها و مطالب مربوط به هر سازمانی را که به واسطه مردم دریافت می کند در صورت در خواست روابط عمومی های هر سازمان و موسسه به نشانی پست الکترونیکی هر سازمان ارسال نماید تا گامی در جهت تقویت ارتباط مردم با رسانه ها و روابط عمومی ها و ارتباط رسانه ها با روابط عمومی ها و مردم و ارتباط روابط عمومی ها با مردم و رسانه ها بر دارد.

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید