امروزشنبه, 20 آذر 1395-- Saturday Dec 10 2016

ساعت 10:51:47

آخرین به روز رسانی : شنبه 10:35:11

من چاق هستم!
سلامت؛

من چاق هستم!

چهارشنبه, 26 مرداد 1390 ساعت 12:33 کدخبر :2157
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده : رامين شاهين

چاقي: گاه و بيگاه در ذهنت سؤالاتي مطرح شده است كه آيا من چاقم، چگونه بفهمم چاقم، دلايل چاقي چيست، ضرري هم دارد، جوابش را بخوان

 

1- چگونه بفهمم چاقم

راه­هاي مختلفي دارد چند تا آن­ها اينجا مطرح شده­ است

الف)

قد برحسب متر را به توان دو رسانده و وزن برحسب کیلوگرم را به آن تقسیم کرده و عدد حاصل را در جدول داده شده برده و وضعیت خود را دریابید.


مثال:

قد: 170 سانتي متر= 1/7 متر

وزن: 70 كيلوگرم

مکعب قد: 2/89

70 تقسيم بر 2/89: 24/22

با مراجعه به جدول ذیل وضع مثال زده شده مناسب می باشد.

ضريب

نتيجه

كمتر از 18/5

لاغر

18/5 تا 24/9

مناسب

24/9 تا 29/9

اضافه وزن

30 تا 34/9

چاقي درجه 1

34/9 به بالا

چاقي درجه 2 و 3

 

ب)

آقايان عدد 153 را از ميزان قد خود كم كنند و هر چه شد به عدد 49 اضافه نمايند وزن مناسب به دست مي­آيد    17=153-170  66=17+49

خانم­ها: عدد 153 را از ميزان قد خود كم كنند هر چه شد به عدد 45 اضافه نمايند وزن مناسب حاصل مي­شود

ج)

راه حل ساده: از عدد قد خود عدد اولي را حذف كنيد ميزان تقريب وزن مناسب شما بدست مي­آيد مثلاً 170 سانت قد وزن مناسب حدود 70 كيلوگرم است.

2- دلائل چاقي

بجز موارد ارثي و ژنتيكي و هورموني چاقي ناشي از مصرف مواد پركالري بيشتر از مصرف كالري توسط بدن حاصل مي­شود كه علل آن عبارتند از مصرف مواد پركالري – پرخوري- بي تحركي و نداشتن فعاليت و شهر نشيني و ماشيني شدن – تغيير غذاها از قديم به غذاهاي چرب و سرخ كرده و آماده – حذف حبوبات و فيبر غذاها مصرف­غذاهاي بي­كيفيت و پركالري – استرس و فشارهاي روحي به دليل پرخوري در حالات استرس و غذا نخوردن در حالت مطبوع و آرامش – بازي­هاي رايانه­اي و كامپيوتري و تلويزيون بخصوص در كودكان – آپارتمان نشيني كوچك بودن فضاي مناطق مسكوني مشاغل

پشت ميز نشيني- نداشتن برنامه ورزشي منظم و راحت طلبي ضررها و راه حل­هاي كاهش وزن باشد تاشمارهاي ديگر شما به آنها فكر كنيد.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید