امروزدوشنبه, 15 آذر 1395-- Monday Dec 05 2016

ساعت 04:34:20

آخرین به روز رسانی : یک شنبه 11:41:31

موتورسیکلت برقی ساخت دانشگاه آزاد خمینی شهر در انتظار خط تولید
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر:

موتورسیکلت برقی ساخت دانشگاه آزاد خمینی شهر در انتظار خط تولید

دوشنبه, 15 دی 1393 ساعت 09:22 کدخبر :8238
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان گفت: موتورسیکلت برقی توسط محققان این دانشگاه و با اتکا به دانش بومی طراحی و ساخته شد و آماده قرارگرفتن در خط تولید است.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین سعید رسولی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این نوع موتورسیکلت برقی توسط انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر طراحی و ساخته شده است .

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تصریح کرد: به جز باطری، همه قطعات و بدنه این موتورسیکلت ساخته دست محققان داخلی است و توانایی انبوه سازی آن در داخل کشور وجود دارد که در این زمینه در حال مذاکره با یکی از کارخانجات موتورسیکلت سازی در اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت های برقی وارداتی از چین بین 8 تا 50 میلیون تومان قیمت دارد، افزود: در صورت راه اندازی خط تولید موتورسیکلت های طراحی شده توسط دانشگاه آزاد خمینی شهر، قیمت تمام شده آن بسیار کمتر از مشابه خارجی است.

وی از دانشگاه آزاد خمینی شهر به عنوان قطب علمی رشته های برق و مکانیک استان اصفهان نام برد و تاکید کرد: محققان این دانشگاه توانایی راه اندازی خط تولید قطعات موتورسیکلت برقی به جز باطری را دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افزود: برای ساخت باطری های قابل شارژ جهت استفاده در موتورسیکلت های برقی به همکاری سایر نهادها و دستگاه ها از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیازداریم.

به گفته وی، محققان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دانش ساخت باطری های قابل شارژ دست یافته اند.

رسولی اظهار کرد: برای انبوه سازی موتورسیکلت برقی، محققان دانشگاه آزاد خمینی شهر هفته آینده جلسه ای را با مسوولان راهور استان اصفهان برگزار خواهند کرد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان آذرماه گذشته در سمینار یک روزه آسیب شناسی موتور سواران در دانشگاه آزاد شاهین شهر گفت: هر موتور سیکلت بنزین سوز برابر با شش دستگاه خودروی سواری هوا را آلوده می کند.

سرهنگ ' حسین غلامی ' افزود: جایگزین کردن موتور سیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای موجود، افزون بر کاهش آسیبها و تلفات جانی به کاستن از آلودگی کلانشهر اصفهان کمک خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز اواخر ماه گذشته در نشست بررسی مشکلات حمل و نقل عمومی و ترافیک اصفهان در استانداری با اشاره به سهم زیاد موتورسیکلت ها در تخلفات رانندگی گفت: 50 درصد تصادفات موتورسیکلت ها منجر به مرگ می شود.

سرهنگ ' حسین حسین زاده ' با اشاره به آلودگی هوا توسط موتورسیکلت ها، اظهارکرد: براساس تحقیقات، هر موتور سیکلت 6 برابر یک خودرو هوا را آلوده و 8 تا 10 برابر خودرو آلودگی صوتی ایجاد می کند.

وی جایگزین کردن موتورسیکلت برقی را در کاهش آلودگی هوا و تصادفات موثر دانست و افزود: استفاده از این وسیله برقی به سرمایه 7 تا 10 میلیون تومان نیاز دارد و این قیمت به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی توانایی طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی را دارند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد خمینی شهر توانایی بومی سازی فناوری ساخت موتورسیکلت های برقی و تولید این وسیله به قیمت زیر دو میلیون تومان را دارد.

شهردار اصفهان نیز یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهرها را تردد موتورسیکلت های بنزینی دانست و گفت: طرح جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت های بنزینی یکی از تصمیم های خوب زیست محیطی است که باید جدی گرفته شود.

'سید مرتضی سقائیان نژاد ' افزود: برای تولید موتورسیکلت های برقی در اصفهان با چهار کارخانه وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم این طرح در سالجاری عملیاتی شود.

همچنین کارشناسان معتقدند: با تولید موتورهای برقی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، میزان تصادفات نیز کاهش می یابد و بنزین کمتری به هدر می رود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیزگ فت: مدت ها در اتاق های فکر این فرماندهی با اساتید دانشگاه ها و کارشناسان انتظامی در خصوص راهکارهای کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات موتورسواران بحث و تبادل نظر شد تا اینکه بهترین راهکار از سوی اعضا، ترغیب و تشویق مردم به استفاده از موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی اعلام شد.

سردار ' عبدالرضا آقاخانی ' اظهار کرد: جلوگیری از آلودگی هوا، پیشگیری از حداقل 30درصد از مرگ و میرهای تصادفات موتورسواران، کمک به بهداشت روح و روان جامعه و آرامش دادن و جلوگیری از آلودگی صوتی، صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به اقتصاد کشور و کمک به سهل و آسان شدن تردد با موتورسیکلت از جمله مزیت های استفاده از موتورهای برقی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون براساس آمارهای به دست آمده 56 درصد از جرایم شهری به وسیله موتورسیکلت های بنزینی و به اصطلاح موتورهای تیزرو انجام می شود، افزود: یکی از مزیت های مهم به کارگیری این نوع موتورها پیشگیری از وقوع جرایم به خصوص سرقت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تعدیل موتورسیکلت های اسقاطی به موتورسیکلت های برقی توسط شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در یک حرکت مثبت به منظور کاهش آلایندگی ها در این کلانشهر، برای تبدیل موتور سیکلت های اسقاطی به برقی اعلام آمادگی کرده است.

سردار ' عبدالرضا آقاخانی' با اشاره به سرعت موتورسیکلت های برقی اظهارکرد: سرعت این موتور سیکلت ها 50 تا 60 کیلومتر است و بدون آلودگی صوتی و هوا با برق شارژ می شوند.

وی با بیان اینکه هنگام اتمام شارژ باطری، این موتورها با استفاده از پدال تبدیل به دوچرخه می شوند، اظهار کرد: از این موتورها در محدوده تاریخی و مرکزی شهر اصفهان همچون چهارباغ اصفهان و اطراف میدان امام، می توان استفاده کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با همت مسوولان، مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتگران زمینه ساخت و تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی در اصفهان فراهم شود تا از این طریق استان اصفهان بتواند رتبه اول کشته های موتورسیکلت در کشور را به رتبه اول کاهش فوتی های ناشی از تصادفات موتورسیکلت ها تبدیل کند.

مطالب مرتبط:

نظرات  

 
#3 +1 کریمی 16 دی 1393 ساعت 19:49
باسلام خدمت ریاست دانشکاه وکارکنان وهیات علمی انشالله موفق باشیدوباعث سربلندی خمینی شهرشوید
نقل قول
 
 
#2 -1 نوری 16 دی 1393 ساعت 08:27
با ملیکا موافقم شهرک برق و الکترونیک خمینی شهر خیلی مناسبه برای اجرای چنین طرحی.
نقل قول
 
 
#1 +1 ملیکا 15 دی 1393 ساعت 11:52
چرا این موتورها تو خمینی شهر ساخته نشه؟؟؟؟ سقاییان نژاد نظر میده؟؟؟؟؟
نقل قول
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید