امروزشنبه, 20 آذر 1395-- Saturday Dec 10 2016

ساعت 12:39:46

آخرین به روز رسانی : شنبه 13:21:53

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

شناسایی باندسودجوفروش سوالات امتحانی/ اصفهان نیازمندنقشه خطرپذیری

سه شنبه, 02 تیر 1394 ساعت 15:44 کدخبر :9016
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسن قائدی€Œها پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان به ریاست استاندار اصفهان اظهار داشت: این شورا هر ماه یکبار در استان تشکیل جلسه می€Œدهد و از این رو آموزش و پرورش استان مسئولیت کمیته مبارزه با مواد مخدر و آسیب€Œهای اجتماعی را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان اصفهان وظیفه مراقبت در برابر آسیب€Œ€Œهای اجتماعی را نیز دارد، اضافه کرد: از این رو وظایف آموزش و پرورش در سه سطح دانش€Œآموزان، کارکنان آموزش و پرورش و اولیای دانش€Œآموزان برنامه€Œریزی و اجرایی می€Œشود.

اجرای طرح آموزش مهارت€Œ€Œهای مراقبتی به دانش€Œآموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح آموزش مهارت€Œ€Œهای مراقبتی به دانش€Œآموزان اول تا ششم ابتدایی ارائه می€Œشود، افزود: در این راستا آموزش مهارت€Œهای شناخت از خود، آموزش مهارت€Œهای ارتباط بین فردی و آموزش معاشرت در جمع اجتماعی به دانش€Œآموزان این پایه€Œ€Œهای تحصیلی ارایه می€Œشود.
وی ادامه داد: ارتقای مهارت€Œهای انتقادی، ارتقای مهارت سازگاری با شرایط، شناخت و کنترل هیجان و آشنایی با رفتارهای پرخطر نیز از دیگر آموزش€Œهای€Œ ارایه شده به دانش آموزان خواهد بود.
قائدی€Œها با اشاره به اینکه طرح مدرسه عاری از خطر نیز ویژه دانش€Œآموزان دوره متوسطه در استان اصفهان اجرایی می€Œشود، اضافه کرد: دراین راستا آموزش در زمینه کاهش زمینه€Œهای خطرپذیری دانش€Œ€Œآموزان، استفاده از ظرفیت همسالان در آگاه سازی دانش€Œآموزان، معرفی نگرش€Œها و رفتارهای مخاطره آمیز، مهارت€Œهای تصمیم گیری و ترویج پیام€Œهای پیشگیری در زمینه استفاده از انواع مواد مخدر، الکل، خشونت و روابط ناسالم جنسی و ... در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در دوران سال تحصیلی مدارسی تحت عنوان مدارس مراقبت آموزش€Œهایی در خصوص آسیب€Œهای اجتماعی را دنبال می€Œکنند، افزود: در این مدارس از ظرفیت€Œهای محلی و مشارکت و همیاری مردم برای پیشگیری از آسیب€Œهای اجتماعی استفاده می€Œشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دانش€Œآموزان مدارس به دو گروه دانش€Œآموزان پرخطر و و در معرض خطر تقسیم بندی می€Œشوند، اضافه کرد: دانش€Œآموزان در معرض خطر بد سرپرست و یا بی سرپرست هستند و از این رو نیاز به مراقبت جدی دارند.
وی با بیان اینکه دانش€Œآموزانی که گرایش به مصرف مواد مخدر و یا دیگر آسیب€Œهای اجتماعی دارند در گروه دانش€Œآموزان پرخطر قرار می€Œگیرند، افزود: از این رو باید توجه داشته باشیم که آموزش پیشگیری€Œهای لازم در آموزش و پرورش امری ضروری است و از این رو باید به هر دو گروه دختران و پسران توجه ویژه داشته باشیم.
قائدی€Œها با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده دانش€Œآموزان نیز گفت: این طرح در قالب همایش همگانی، موردی و یا درخواست از حضور و ارایه مشاوره با خانواده€Œهای خاص در مدارس اجرایی می€Œشود.
وی ادامه داد: برای اولیای دانش€Œآموزان در سه بخش آموزش مهارت€Œهای زندگی، آموزش سبک€Œهای فرزند پروری و روش€Œهای پیشگیری اولیه از اعتیاد ارایه می€Œشود.

برگزاری جشنواره «دانش€Œآموز نوجوانی سالم است» در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس بررسی€Œهای صورت گرفته نحوه تعامل دانش€Œآموزان با خانواده نقش بسزایی در میزان گرایش آنها به سمت آسیب€Œهای اجتماعی دارد، افزود: در این راستا برگزاری جشنواره «دانش€Œآموز نوجوانی سالم است» در سه سطح مدارس، منطقه و استانی و در قالب رشته برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره دانش آموزان در بخش€Œ€Œهای روزنامه دیواری، عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه و مقاله نویسی شرکت کردند که در بخش مقاله والدین و معلمان نیز حق شرکت در این جشنواره را داشتند.

قائدی€Œها در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری از مواد مخدر در جامعه نیاز به عزمی ملی دارد، افزود: در این راستا باید توجه داشت که توجه به نیازهای آموزشی در مدارس و بدنه آموزش و پرورش می€Œتواند نقش اساسی در کاهش آسیب€Œهای اجتماعی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی بهره€Œوری فضا و تجهیزات در استان اصفهان که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از این رو این همایش با حضور یک هزار و ۲۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور و با ارسال ۲۰۴ و ارایه ۱۴ مقاله و برگزاری کارگاه€Œ€Œهای تخصصی برگزار شد.

با قاطعیت فروش سوالات هماهنگ و نهایی در مدارس استان را رد می€Œکنم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فروش سوالات امتحانی در برخی مدارس اصفهان در امتحانات خرداد ماه گفت: با قاطعیت فروش سوالات هماهنگ و نهایی در مدارس استان را رد می€Œکنم و امکان دارد این اتفاق در خصوص امتحانات داخلی رخ داده باشد.

وی در ادامه با ارائه توضیحی در خصوص فعالیت باندی که امسال از تهران راهی استان€Œ€Œهای دیگر شده€Œاند نیز گفت: در این راستا باید یادآور شوم که گروهی سودجو سال گذشته در هنگام برگزاری امتحانات در استان اصفهان با طراحی سربرگی در خصوص امتحانات روز آینده این سربرگ را در شبکه€Œهای اجتماعی قرار می€Œدادند و اعلام می€Œکردند دانش آموزان در صورت تمایل با پرداخت مبلغی می€Œتوانند متن سوالات را دریافت کنند.

قائدی€Œها افزود: در این راستا همین افراد دقایقی پس از برگزاری امتحانات تصویر برگه سوالات را در شبکه€Œ€Œهای اجتماعی قرار می€Œدادند و دانش آموزان که متوجه مشابهت سوالات موجود در برگه امتحانی با آنچه در شبکه اجتماعی قرار داده است می€Œشدند در مراحل بعدی به این افراد اعتماد می کرده و برای امتحانات بعدی مبلغ€Œهایی را به حساب این افراد سودجو واریز می€Œکردند.
وی با بیان اینکه این افراد در استان تهران با همکاری اداره اطلاعات و دادگستری شناسایی و مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند، اضافه کرد: از این رو این افراد در سال جاری به استان€Œهای دیگر از جمله اصفهان آمده€Œاند و فعالیت€Œهایی را انجام داده€Œاند.
مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان ادامه داد: در این راستا باید توجه داشت که در حال حاضر با همکاری اداره اطلاعات و دادگستری استان اصفهان پیگیر این اتفاق هستیم.

شناسایی ۱۲ منطقه پرخطر استان در حوزه آسیب€Œپذیری

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مناطق پر خطر آموزشی سطح استان اصفهان در حوزه آموزش و پرورش کدام نقاط تلقی می€Œشود، ابراز داشت: تاکنون ۱۲ منطقه پرخطر در استان اصفهان شناسایی شده است که در این میان می€Œتوان به ۶ ناحیه آموزشی شهر اصفهان، شاهین شهر، زرین شهر، خمینی شهر، کاشان، برخوار و فلاورجان اشاره کرد.
قائدی€Œها با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان اصفهان نیازمند نقشه خطرپذیری است، افزود: با تدوین این نقشه می€Œتوان نقاط بحرانی و غیر بحرانی استان اصفهان را شناسایی و برنامه€Œریزی€Œهای مناسبی را در این راستا انجام داد.
وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس نیز ابراز داشت: در این زمینه در حال تدوین سند تحول بنیادین هستیم و این در حالی است که قوانین ثبت نام در حال حاضر مانند املای نانوشته است و املای نانوشته نیز غلط ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از زمان اجرای طرح ۶-۳-۳ در استان در دوره ابتدایی با کمبود یک ششم فضای آموزشی روبرو بودیم، افزود: کمبود نیروی انسانی نیز از دیگر معضلات آموزشی استان اصفهان است که در این راستا با توجه به آموزش و جابجایی نیروها در دوره€Œهای مختلف این نیاز را برطرف کرده€Œایم.

یک سوم مدارس استان تخریبی است

وی با بیان اینکه در ۱۵ آبان سال ۹۳ برای ساماندهی مدارس جلسه€Œای تشکیل شده است، گفت: نتایج به دست آمده از این جلسه بیانگر این بود که بیش از یک سوم مدارس استان اصفهان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

قائدی€Œها در ادامه عدم پیش€Œبینی فضاهای آموزشی در مسکن مهر در سطح استان اصفهان را نیز از مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: دراین راستا ضروری است که مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر حالت خیرین مدرسه ساز از نیمه فعال به حالت فعال، افزود: با فعالیت جهادی خیرین مدرسه ساز می€Œتوان نسبت به ساماندهی فضاهای آموزشی استان اصفهان امیدوار بود.

مطالب مرتبط:

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید