امروزچهارشنبه, 17 آذر 1395-- Wednesday Dec 07 2016

ساعت 14:26:45

آخرین به روز رسانی : جهار شنبه 07:56:45

پرس پا (صندلی قدرت)
دستگاه های بدنسازی در پارک ها؛

پرس پا (صندلی قدرت)

سه شنبه, 14 مرداد 1393 ساعت 09:01 کدخبر :7571
فرستادن به ایمیل چاپ
نویسنده :
قرار شد در هر چاپ به معرفی یکی از وسایل بدنسازی تعبیه شده در پارک ها بپردازیم و کار کردن با آنها را شرح دهیم.

نام وسیله: پرس پا (صندلی قدرت)


طرز استفاده ازاین دستگاه:
به طوریکه سر و کمر به صورت کشیده قرار گیرد بر روی صندلی نشسته و پاهای خود را روی پدال ها فشار دهید و با خم و راست نمودن زانوها حرکت های بالا و پایین را انجام دهید. لازم به توضیح است که به هنگام تمرین حرکات شما باید آهسته باشد.

 

عملکرد دستگاه:
این دستگاه باعث تقویت عضلات شکم ، ماهیچه های پشت زانو وساق پا می باشد و برای تمام سنین مناسب می باشدولی چون این وسیله دارای ارتفاع قابل تنظیم با قد افراد نمی باشد لذا افراد باید نسبت به شدت تمرین خود دقت لازم را داشته باشند. این وسیله چون از وزن بدن برای اعمال مقاومت استفاده می کند برای افرادی که دارای وزن بالا و آمادگی بدن کمی می باشند خطر آسیب دیدگی دارد، همچنین برای افرادی که دچار مشکلات و صدمات زانو می باشند به هیچ عنوان توصیه نمی شود به همین خاطر افرادی که دچار آرتروز و سایر مشکلات و صدمات زانو می باشند می توانند از حرکات زیر  استفاده کنند.

•    بایستید و پا ها را به اندازه عرض شانه باز کنید. حالا مانند هنگامی که می خواهید روی صندلی بنشینید به وضعیت نیم نشسته در آید. در هنگام پائین رفتن دست های خود را تا حد شانه بالا بیاورید. بعد از مکث کوتاهی دوباره به حالت ایستاده در آیید.
افرادی که دچار صدمات زانو می باشند بهتر است از دو حرکت زیر استفاده کنند.

•    برای انجام این حرکت باید یک حوله و یا رول در زیر زانو قرار داده و سعی کنید که پای خود را به سمت زمین فشار دهید.

•    به پشت دراز بکشید و یک حوله را رول کنید و در زیر زانو قرار دید به طوری که پا از زانو خم شود. سپس سعی کنید پای خود را از زانو باز کنید و بالا بیارید.

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید